JUTRO V TABORU
CERKEV SV. JURIJA
TABOR S PTIČJE PERSPEKTIVE - P. STROUHAL
VZPETINE NAD TABOROM - U. LEDINEK
SONCE ZLATI SPODNJO KAPLO
POGLED IZ OJSTRIŠKE VASI
STRAŽARJI KRVAVICE IN ČEMŠENIŠKE PLANINE
TRAVNIKI OJSTRIŠKE VASI
OBČINA TABOR
.. prav lepa je šentjurska fara, še lepši je šentjurski zvon ..
  • Obvestila
02. junij 2023
Saša Zidanšek Obreza
PREBIVALIŠČE - KAKO GA UREDITI IN DOLOČITI NASLOV ZA VROČANJE

Zakon o prijavi prebivališča ureja prijavno in odjavno obveznost v zvezi s stalnim in začasnim prebivališčem ter naslovom za vročanje v Republiki Sloveniji. V nadaljevanju vam podajamo nekaj ključnih informacij, ki jih določa navedeni zakon.

V Republiki Sloveniji imamo lahko stalni ali začasni naslov, odvisno od namena in dobe prebivanja na naslovu prebivališča. Državljan mora imeti prijavljeno stalno prebivališče na naslovu, kjer dejansko stalno prebiva in je središče njegovih življenjskih interesov, kar se presoja na podlagi njegovih družinskih, partnerskih, delovnih, ekonomskih, socialnih in drugih vezi, ki kažejo, da med posameznikom in naslovom, kjer živi, obstajajo tesne in trajne povezave. Medtem ko je začasno prebivališče naslov, na katerem posameznik začasno prebiva zaradi opravljanja dela, šolanja ali drugih razlogov.

Če državljan prebiva v tujini, mora prijaviti stalni oziroma začasni naslov pri pristojnem organu (upravni enoti, krajevnem uradu ali diplomatsko konzularnem predstavništvu Republike Slovenije v tujini) najpozneje v 15 dneh od naselitve ali spremembe naslova v tujini. Naslov v tujini lahko posameznik prijavi tudi pred naselitvijo, če ob prijavi navede datum naselitve.

Kdaj in na kakšen način prijaviti  stalno oziroma začasno prebivališče

Stalno prebivališče mora od dneva naselitve na naslov, kjer stalno prebiva, prijaviti državljan ali tujec, ki ima dovoljenje za stalno prebivanje oziroma potrdilo o prijavi stalnega prebivanja. To lahko stori osebno ali elektronsko na pristojni upravni enoti ali krajevnem uradu, na območju prijave stalnega prebivališča. Elektronska prijava stalnega prebivališča je mogoča tudi na portalu e-Uprava, do katerega uporabnik dostopa z digitalnim potrdilom (npr. SIGEN-CA) ali sms-PASS-om. Rok za prijavo stalnega prebivališča je osem dni od naselitve oziroma vročitve dovoljenja za stalno prebivanje tujca. S prijavo novega stalnega prebivališča staro preneha. 

Tudi začasno prebivališče se ureja na pristojni upravni enoti oziroma po elektronski poti, na območju  začasnega prebivališča, in sicer v osmih dneh od dneva začasne naselitve. Začasno prebivališče se prijavi za čas do dveh let oziroma za tujce za čas veljavnosti dovoljenja za začasno prebivanje, potrdila o prijavi prebivanja ali vizuma za dolgoročno bivanje, če je ta krajši od dveh let. Posameznik ima lahko le eno začasno prebivališče v Republiki Sloveniji. Začasno prebivališče je treba ponovno prijaviti pred njegovim prenehanjem, če bo posameznik po poteku roka na naslovu še naprej začasno prebival.

Za prijavo prebivališča so potrebna dokazila

Posameznik, njegov zakoniti zastopnik ali pooblaščena oseba mora ob prijavi stalnega ali začasnega prebivališča izkazati svojo identiteto in navesti naslov, na katerem se prijavlja. Ob tem mora navesti resnične podatke, ki jih potrdi z lastnoročnim ali elektronskim podpisom. Ob prijavi stalnega ali začasnega prebivališča je treba predložiti dokazilo o pravici do prebivanja na naslovu, ki se prijavlja. Kot dokazilo, da ima posameznik pravico do prebivanja na naslovu, šteje izjava o njegovem lastništvu oziroma solastništvu, najemna ali podnajemna pogodba,  dokazilo o užitku, rabi ali služnosti stanovanja, dokazilo o stavbni pravici, dokazilo o preužitku, soglasje lastnika, enega solastnika ali stanodajalca. Dokazila niso po­trebna, če se posameznika, ki ni poslovno sposoben, prijavlja na naslov rejnikov, staršev ali drugega zakonitega zastopnika.

Stalno ali začasno prebivališče mladoletne osebe

Posamezniku, ki ni poslovno sposoben, prijavita stalno ali začasno prebivališče starša ali eden od staršev s soglasjem drugega oziroma drug zakoniti zastopnik na naslov, kjer posameznik stalno prebiva. V določenih primerih soglasje ni potrebno (npr. če prebivališče drugega starša ni znano ali če otroku prijavlja stalno prebivališče tisti od staršev, ki mu je zaupan v varstvo in vzgojo).

Določitev naslova za vročanje

Posameznik, ki ima poleg stalnega prebivališča tudi začasno prebivališče, si sam izbere naslov za vročanje. Kot naslov za vročanje je možno izbrati le en naslov. Lahko pa se posameznik odloči, da se mu uradna pisanja vročajo na elektronski naslov (npr. pisanja državnih organov, kot so sodišče, FURS, CSD, policija, upravna enota, itd.).

Kaj preverjamo na upravni enoti pred prijavo prebivališča

Ob prijavi stalnega prebivališča na upravni enoti preverimo podatek o dejanski rabi dela stavbe, uporabni površini dela stavbe, namenjene stanovanjski rabi oziroma nastanitvi, in število prijavljenih oseb na naslovu, na katerega se prijavlja stalno prebivališče. Površinski standardi so določeni v Pravilniku o določitvi površinskih standardov za prijavo prebivališča. Normativ kvadrature uporabne površine dela stavbe za število prijavljenih oseb v posameznem stanovanju je najmanj 8 m2 uporabne površine na prijavljeno osebo, na naslovih stanodajalcev pa 6 m2 na prijavljeno osebo.

Ob prijavi stalnega prebivališča posameznika, ki ni poslovno sposoben, in posameznika, ki so ga starši dolžni preživljati po njegovi polnoletnosti, se pogoji prijave glede dejanske rabe in uporabne površine ne preverjajo.

Pri prijavi stalnega prebivališča ožjega družinskega člana (polnoletni otrok, vnuk, zakonec ali partner partnerske zveze, zunajzakonski partner ali partner iz nesklenjene partnerske zveze, razvezani zakonec ali partner partnerske zveze, ki mu je s sodno odločbo prisojena preživnina, njihovi starši in stari starši) ob neizpolnjevanju pogojev prijave glede dejanske rabe in uporabne površine na upravni enoti uvedemo postopek preverjanja resničnosti prijave stalnega prebivališča.  


Na koncu bi vas želeli še seznaniti, da pristojna upravna enota, kot prekrškovni organ, lahko kaznuje posameznika z globo od 200 do 600 evrov v primeru neizpolnjevanje prijavno odjavne obveznosti  ali podajanja neresničnih podatkov ob prijavi oz. odjavi prebivališča.

Za dodatne informacije nas lahko pokličete na sedež Upravne enote Žalec na številko 03 713 51 20 ali nam pišite na e-naslov ue.zalec@gov.si.

                                      

Simona Stanter, načelnica

Vmesnik
Prilagodite vmesnik, da bo lažja uporaba za različne pogoje.
To upodablja dokument v visokokontrastnem načinu.
S tem se dokument prikaže kot bel na črnem
To lahko pomaga tistim, ki imajo težave pri obdelavi hitrih premikov zaslona.
To naloži pisavo, ki je lažja za branje za osebe z disleksijo.